Már a szezont megelőző teszteken (Pre-Season Testing) is láthattuk, hogy a Red Bull és a Mercedes nagyjából egy szinten van, habár a német csapatnak sok problémája volt a padlólemez hátsó részével, mivel, ha nem is sokat, de változtak a szabályok 2021-re. Ezek a bizonyos szabályváltozok érintették a padlólemezt is, ami azt jelenti, hogy leszorító erő vesztett az. Ettől függetlenül a Red Bull egy új Honda erőforrást szerelhetett be az autóba, ami a japán gyártó szerint 40 lóerővel tudott többet.
Egy héttel a tesztek után a bahreini nagydíjon tökéletesen látszott, hogy a Red Bull 2-3 tized másodperccel gyorsabb mint a Mecedes, ezért nem meglepően Max Verstappen indulhatott pole pozícióból. A Red Bullnak diferenciálmű problámái voltak, ezért Max Verstappen lassabb volt a vártnál. Végül második helyen ért célba. A következő nagydíjig még két egész hétvége volt, ami idő alatt a Mercedes elkezdte ledolgozni hátrányát.
(Forrás: Motorsport Images)
Mire Imolába értek a Mercedes faragott hátrányán. Már Lewis Hamilton indult pole pozícióból, de az esős időben egy kiváló rajt után, és egy kiváló időzítésű slick-re váltás után a versenyt Max Verstappen nyerte. Még mindig van előnye a Red Bulloknak, köszönhetően a honda erőforrásnak, illetve a kiválóan megtervezett autójuknak.
A követkesző Nagydíj Portugáliában került megrendezésre. Itt a Mercedeses Valtteri Bottas került pole pozícióba. Ugyanakkor Verstappennek volt egy sokkal jobb ideje a Q3-ban, de azt elvették a pálya kiszélesítéséért.
Összegzésképpen a Red Bull még mindíg, nem sokkal de erősebb. Ez az év lesz a legizgalmasabb a Turbó-Hybrid érában.